Sunday, September 8, 2013

Hariz & Shaklee

Assalamualaikum semua...

Dah lama tak menulis di sini. Idea banyak, cuma jari ni kadang-kadang jadi berat nak menekan keyboard. hehe

Hari ini saya nak bercerita tentang anak sulung saya Wan Muhamad Hariz. Kalau nak tau, bukan saya je yang ambil suplemen Shaklee, Hariz pun makan jugak tau. Hariz sekarang umur 2 tahun 11 bulan.

Wan Muhamad Hariz Al-Hafiz.....Insyaallah


Kali pertama saya terdetik nak bagi suplemen Shaklee kat Hariz masa bulan April 2013. Masa tu selera makan Hariz sangatlah kurang. Tak nak makan nasi, nak minum susu je. Masa tu umur dia 2 tahun 6 bulan. Ramai yg confius sama ada dia tu abang atau adik dia Hazim yang umur 1 tahun 1bulan tu abang. Ada ke patut??? hehe

Hariz & Hazim. Nampak macam sebaya,kan. Beza umur 1 tahun 5 bulan

So, saya pun dapatkan MEAL SHAKES untuk Hariz. Bermula bulan Mei 2013 sehingga sekarang Hariz masih consumed Meal Shakes. Saya campurkan 1 sudu kecil je dalam susu dia setiap hari. Hariz memang suka minum. Sedap!!! Perisa french vanilla.

Meal Shakes. Sedap tau. Perisa French Vanilla
Sepanjang 4 bulan Hariz minum MEAL SHAKES dan saya bagi jugak CHEWABLE VITA C, banyak kesan positif pada dia tau

Chewable Vita-C. Rasa masam-masa. Kegemaran Hariz ni.
Kesan positif  sejak Hariz consumed Meal Shakes dan Chewable Vita-C

1) Selera makan dia makin bertambah. Walaupun masih memilih makan, tapi nasi memang dia makan 3 kali sehari. Banyak lak tu

2) Imuniti badan dia makin baik. Dulu dia selalu sangat selesema. Kalau malam-malam tidur angin kipas kuat atau waktu hujan, esoknya mesti dia selesema. Sekarang, alhamdulillah dah takde selesema cam dulu. Syukur sangat-sangat

3) Sembelit dah TIADA. Hariz minum susu formula perisa coklat. Dia tak nak yang jenis putih. Jadi boleh bayang betapa kerasnya najis dia. Dulu dia selalu meneran sambil nangis-nangis. Saya sebagai ibu pun rasa nak nangis juga tau. Ada beberapa kali terpaksa cucuk ubat dalam bontot dia sebab najis tak kuar. Sampaikan saya 1 kali tu saya terpaksa bawak dia ke klinik. Sedih sangat tau. Tapi sejak amik MEAL SHAKES, memang dah tak sembelit cam dulu lagi. Poopoo dia pun tak keras cam dulu. ALHAMDULILLAH SYUKUR SANGAT-SANGAT. (masa tengah taip ni pun rasa sebak. sobsobsob)

Hariz tengah meneran sambil nangis. Ummi pun sedih. Ni sebelum consumed Meal Shakes
Alhamdulillah, MEAL SHAKES & CHEWABLE VITA C sangat-sangat meningkatkan kesihatan anak saya. Sekarang saya tambah lagi satu suplemen untuk Hariz iaitu OMEGA GUARD. OMEGA GUARD ni penting kecerdasan minda & otak. Semoga Hariz & Hazim mempunyai daya ingatan yang kuat. Doa Ummi, Hariz & Hazim akan jadi penghafaz Al-Quran...Al-Hafiz. Insyaallah.

Omega Guard. Bagus untuk perkembangan otak kanak-kanak


Anda semua ibu bapa yang prihatin pun boleh dapatkan suplemen yang sangat bagus untuk anak anda.

Nak dapatkan sebarang maklumat tentang produk Shaklee, feel free to contact saya yea. Insyaallah saya akan bantu.

Untuk info dan order

Arinie Ghazali
Shaklee Independent Distributor [ ID 892564 ]
Sms/Whatsapp ; 0137075966
Email : arinie.ghazali@gmail.com
Website : http://arinieghazali.blogspot.com
FB Page : Masters Of Health

COD : Johor Bahru



0 comments:

Post a Comment